REGULAMIN DLA WYSTAWCÓW
JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH
KRYNICA-ZDRÓJ 2023
POBIERZ PDF
Organizatorem JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH Krynica-Zdrój 2023 jest Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego, 33-380 Krynica-Zdrój, NIP: 734-11-08-601.
- JARMARKI RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH odbywają się w terminach:
- 31. marca - 2. kwietnia – jarmark wielkanocny,
- 29. kwietnia - 7 maja – jarmark majówkowy,
- 8 - 11. czerwca - jarmark czerwcowy,
- 24. czerwca - 31. października - jarmark letni
na terenie Parku im. Romana Nitribitta w Krynicy-Zdroju (wzdłuż ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego) w miejscu wskazanym przez Organizatora. Stoiska są czynne w godzinach: 10:00 – 18:00.
- Istnieje możliwość wynajęcia stoiska wystawienniczego na cały okres trwania jarmarku, lub na wybrany dzień/dni. W pierwszej kolejności przyjmowane są zgłoszenia długoterminowe.
- Jarmarki są wydarzeniami towarzyszącym imprezom kulturalnym organizowanym w w/w miejscu.
- W JARMARKACH RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH mogą wziąć udział wszyscy, którzy spełnią następujące warunki:
- Na stoiskach wystawców mogą znajdować się wyłącznie: rzeźby, obrazy, wyroby koronkowe, wyroby bibułkowe, wyroby rękodzielnicze i tradycyjne, minerały, biżuteria, zioła, miody, regionalne artykuły spożywcze itp. Organizator ma prawo wyboru asortymentu.
- W Jarmarkach mogą brać udział Koła Gospodyń Wiejskich, w szczególności z obszaru Gminy Krynica – Zdrój oraz artyści z Ukrainy.
- Wystawcy chcący wziąć udział w Jarmarkach, oprócz wysłania karty zgłoszeń muszą potwierdzić swoją obecność telefonicznie (tel. 018 471 07 54), pocztą elektroniczną (koncerty@ckkrynica.pl) lub osobiście (Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 19, 33-380 Krynica-Zdrój) na 3 dni przed przyjazdem. Ilość miejsc dla wystawców jest ograniczona.
- Sprzedaż innych artykułów komercyjnych, masowych, nierękodzielniczych, itp. przedmiotów jest zabroniona i skutkuje skreśleniem z listy wystawców i usunięciem z imprezy w trybie natychmiastowym bez zwrotu poniesionych kosztów.
- W JARMARKACH RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH nie mogą brać udziału osoby, które nie spełniają warunków zawartych w pkt. 5 Regulaminu.
- Jarmarki odbywają się w drewnianych domkach wystawienniczych o wymiarach: 3m x 2m, z otwieranymi okiennicami na 3 strony. Wizualizacja domku stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu. Każdy z domków posiada podpięty prąd oraz sub-licznik.
- Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc przeznaczonych do ustawienia stoisk wystawców, zostaną one przyznane według kolejności zgłoszeń.
- Podczas jarmarku letniego w przypadku wyczerpania miejsc w domkach, istnieje możliwość przyjazdu z własnym namiotem. Możliwość taka dotyczy wyłącznie weekendów (piątek-niedziela), namioty muszą być w kolorze beżu / ecru, a o miejscu postawienia namiotu decyduje organizator. Dopuszcza się możliwość ustawienia namiotu o maksymalnych wymiarach 3m x 3m. Za dzierżawę miejsca pod namiot organizator pobiera dodatkową opłatę w kwocie 10 zł brutto za każdy dzień (szczegółowy cennik stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).
- Wszystkie miejsca udostępniane są według cennika stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Opłatę za miejsce wystawca jest zobowiązany uiścić osobiście w kasie Centrum Kultury przy ul. Piłsudskiego 19 w Krynicy-Zdroju lub przelewem na konto Centrum Kultury wskazane w cenniku do 5 dni roboczych przed pierwszym dniem udziału w jarmarku. W tytule przelewu: imię i nazwisko / nazwa firmy – JARMARK.
- Organizator wystawia faktury zbiorcze dla każdego wystawcy za udział w jarmarku na koniec danego miesiąca. W przypadku chęci otrzymania faktury wcześniej, wystawca musi zgłosić taką prośbę przed przyjazdem na jarmark.
- W przypadku odwołania udziału w jarmarku przez Wystawcę na 3 dni robocze przed przyjazdem, organizator zwraca 50% opłaty uiszczonej za udział. W przypadku odwołania udziału na później niż 3 dni robocze przed przyjazdem, wystawca nie otrzyma zwrotu opłaty.
- Wystawcy są zobowiązani do uiszczenia zapłaty za prąd wg sub-licznika na podstawie rachunku wystawionego po udziale w jarmarku. Spisanie sub-licznika odbywa się przy udziale Wystawcy w dniu rozpoczęcia jarmarku oraz po oddaniu stoiska. Wystawca ma obowiązek zgłosić wcześniej swój wyjazd lub zabezpieczyć stoisko zamykając je na klucz i nie udostępniając go osobom trzecim.
- Karta zgłoszeń stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Kartę należy wypełnić w formie online – link do formularza znajduje się na stronach z informacjami o jarmarkach.
- Zgłoszeń należy dokonywać minimum na 7 dni przed przyjazdem na jarmark.
- Zgłoszenia osobiste i telefoniczne przyjmowane są w godzinach:. 11:00 – 15:00 od poniedziałku do piątku.
- Domki zostaną przypisane do wystawców w momencie zgłoszenia się liczby osób równej liczbie stanowisk. Informacje na temat numeru przypisanego stanowiska będą udostępniane przez koordynatora imprezy nie wcześniej niż na 3 dni przed przyjazdem wystawcy. Wystawcy będą informowani o lokalizacji również w dniu rozpoczęcia imprezy. W przypadku konfliktów spowodowanych miejscem stoiska, decydujący i obligatoryjny głos ma organizator.
- Organizator udostępnia tylko i wyłącznie domki przeznaczone do zagospodarowania przez wystawców (krzesła, stoliki, regały wystawowe, nagrzewnice itp. zapewniają sobie wystawcy we własnym zakresie).
- Na terenie Parku im. Romana Nitribitta obowiązuje całkowity zakaz ruchu samochodowego! W celu zaopatrzenia stoiska, wystawca powinien używać wózka lub innego urządzenia, za pomocą którego przetransportuje produkty. Wystawcy mogą korzystać z parkingów wokół parku, tj. przy ul. Piłsudskiego, Cichej i Kościelnej. Udział w jarmarku nie zwalnia z opłaty parkingowej. Osoby, które wjadą na teren Parku samochodem, zostaną ukarane mandatami karnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami na wniosek organizatora.
- Podczas Jarmarku wystawcy będą mogli korzystać z toalet w Kinie Cyfrowym 3D Jaworzyna II.
- Wystawcy mają obowiązek dbania o czystość i pozytywny wizerunek swoich stoisk. W przypadku dopuszczenia się zaśmiecania terenu parku, właściciel stoiska zostanie ukarany odpowiednim mandatem i skreślony z listy wystawców. Po każdym dniu, wystawca jest zobowiązany o zabrania własnych śmieci z terenu Parku, bądź pozostawienie śmieci obok jednego ze śmietników, wyłącznie w specjalnym niebieskim worku zakupionym w Urzędzie Miejskim.
- Za wyrządzone na terenie Parku szkody, wystawcy odpowiadają finansowo.
- Osoby pracujące przy dostawie i sprzedaży żywności na jarmarkach, mają obowiązek:
- okazać odpowiednie zezwolenia.
- Stosować rękawiczki jednorazowe w sposób higieniczny, gdyż stosowane niewłaściwe mogą być nośnikiem groźnych bakterii – np. dotykanie mięsa w rękawiczce jednorazowego użytku, którą następnie pobieramy pieniądze a potem nakładamy na wagę wędlinę powoduje, że bakterie występujące na mięsie i na pieniądzach zostaną przeniesione na wędlinę, podobnie jak w przypadku nieumytych rąk.
- Zintensyfikować procesy mycia i dezynfekcji – lad, używanego sprzętu, uchwytów, terminali płatniczych etc.
- Ograniczać w miarę możliwości ekspozycję żywności nieopakowanej przeznaczonej do bezpośredniego spożycia tj. pieczywa, ciast np. przez przykrycie folią opakowań, przestawienie tych produktów w miejsce oddalone od konsumenta, tak aby nie leżała ona obok miejsca podawania produktów.
- Zaleca się ograniczanie możliwości samoobsługowego zakupu wyrobów piekarniczych, cukierniczych pieczywa – wskazane jest podawanie i pakowanie przez sprzedającego produkty tj. pieczywo, wyroby cukiernicze, bułki, tak aby ograniczyć kontakt klienta z żywnością.
- W przypadku nieprzestrzegania tych zasad nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi.
- Produkty spożywcze muszą być identyfikowalne, mieć określony termin przydatności do spożycia/datę minimalnej trwałości. Nie wolno handlować żywnością niewiadomego pochodzenia, z nielegalnych źródeł (poza wysokim ryzykiem dotyczącym potencjalnych negatywnych skutków zdrowotnych dla konsumenta istotne jest również ryzyko rozprzestrzeniania się ASF poprzez obrót nielegalną dziczyzną i produktami wieprzowymi).
- Regulamin obowiązuje wszystkich wystawców biorących udział w Jarmarku Regionalnym.
- Osoby nie przestrzegające regulaminu lub rażąco naruszające regulamin zostaną poproszone o bezzwłoczne opuszczenie imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.
- Regulamin Jarmarku został rozesłany wraz z cennikiem, jest również dostępny na internetowej stronie Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju (www.ckkrynica.pl)
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu po wcześniejszym powiadomieniu Wystawców.
Krynica-Zdrój, 20. marca 2023 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2023
CENNIK WYNAJMU STOISK*
KATEGORIA wg ASORTYMENTU
|
OPŁATA
DZIENNA:
PONIEDZIAŁEK - CZWARTEK
(BRUTTO/1 DZIEŃ)
|
OPŁATA
DZIENNA:
PIĄTEK - NIEDZIELA
(BRUTTO/1 DZIEŃ)
|
OPŁATA TYGODNIOWA
(BRUTTO/7 DNI)
|
OPŁATA
MIESIĘCZNA
(BRUTTO/1 MIESIĄC - niezależnie od ilości dni otwarcia stoiska)
|
Koła Gospodyń Wiejskich z Gminy Krynica-Zdrój |
0,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
Rękodzieło Artystyczne
(malarstwo na szkle, rzeźba, wyroby z drewna i wikliny, kowalstwo, malarstwo, ubrania, koce/skóry)
|
80,00
|
85,00
|
518,00
|
2.032,00
|
Stoiska komercyjne
(przedstawiciele sklepów, wytwórni, przedsiębiorstw)
|
100,00
|
120,00
|
684,00
|
2.672,00
|
Rękodzieło drobne
(biżuteria, tkactwo, pisanki, świece, mydła, zabawki, maskotki, drobne ozdoby filcowe, kosmetyki naturalne, witraże, ceramika)
|
60,00
|
65,00
|
392,00
|
1.536,00
|
Produkty spożywcze
producenci inni niż KGW (miody, wędliny, sery, proziaki, chleby, zioła)
|
70,00
|
75,00
|
455,00
|
1.784,00
|
OPŁATY DODATKOWE |
Przyłącz prądu (wg sub-licznika – płatne po zakończeniu udziału w jarmarku) |
1 zł / kW |
Opłata targowa |
Wliczona w cenę stoiska |
|
opłata wg kategorii z cennika + 10 zł brutto/1 dzień
|
* - INFORMACJE DODATKOWE:
- Opłaty dotyczą wynajmu drewnianych domków wskazanych w Regulaminie dla wystawców.
- W przypadku artykułów, które nie zostały wymienione w cenniku decyzję w sprawie opłat podejmuje Organizator.
- Opłaty za stoisko należy uiścić przelewem do 5 dni roboczych przed przyjazdem na jarmark na konto Centrum Kultury – Bank Spółdzielczy Ziem Górskich KARPATIA:
59 8802 0002 2001 0006 7683 0002
W tytule podając: "imię i nazwisko/ nazwa firmy – jarmark"
Załącznik nr 2 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2023:
Załącznik nr 3 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2023:
/foto: PPHU Trak-Trans/