Krynickie jarmarki rękodzieła i produktów naturalnych

REGULAMIN DLA WYSTAWCÓW

JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH

KRYNICA-ZDRÓJ 2024

Organizatorem JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH
Krynica-Zdrój 2024 jest Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego, 33-380 Krynica-Zdrój, NIP: 734-11-08-601.

  1. JARMARKI RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH odbywają się w terminach: 
    - 1 - 5 maja – jarmark majówkowy, 
    - 30 maja – 2 czerwca – jarmark czerwcowy,
    - 22 czerwca – 31 października – jarmark letni  
    na terenie Parku im. Romana Nitribitta w Krynicy-Zdroju
     (wzdłuż ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego) w miejscu wskazanym przez Organizatora.
    Stoiska są czynne w godzinach: 10:00 – 18:00. 

  2. Istnieje możliwość wynajęcia stoiska wystawienniczego na cały okres trwania jarmarku, lub na wybrany dzień/dni. W pierwszej kolejności przyjmowane są zgłoszenia długoterminowe.

  3. Jarmarki są wydarzeniami towarzyszącym imprezom kulturalnym organizowanym w w/w miejscu.

  4. W JARMARKACH RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH mogą wziąć udział wszyscy, którzy spełnią następujące warunki:

    1. Na stoiskach wystawców mogą znajdować się wyłącznie: rzeźby, obrazy, wyroby koronkowe, wyroby bibułkowe, wyroby rękodzielnicze i tradycyjne, minerały, biżuteria, zioła, miody, regionalne artykuły spożywcze lub inne produkty regionalne i rękodzielnicze. Organizator ma prawo wyboru asortymentu.

    2. W Jarmarkach mogą brać udział Koła Gospodyń Wiejskich lub ich członkowie, w szczególności z obszaru Gminy Krynica – Zdrój.

    3. Wystawcy chcący wziąć udział w Jarmarku, oprócz wysłania karty zgłoszeń muszą potwierdzić swoją obecność telefonicznie (tel. 018 471 07 57), pocztą elektroniczną (edukacja@ckkrynica.pl) na 3 dni przed przyjazdem. Ilość miejsc dla wystawców jest ograniczona.

    4. Sprzedaż innych artykułów komercyjnych, masowych, nierękodzielniczych, a także innych niż wskazana w punkcie 1 jest zabroniona i skutkuje skreśleniem z listy wystawców i usunięciem z imprezy w trybie natychmiastowym bez zwrotu poniesionych kosztów

  5. W JARMARKACH RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH nie mogą brać udziału osoby, które nie spełniają warunków zawartych w pkt. 4 Regulaminu.

  6. Jarmarki odbywają się w drewnianych domkach wystawienniczych o wymiarach: 3m x 2m, z otwieranymi okiennicami na 3 strony. Wizualizacja domku stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.

  7. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc przeznaczonych dla wystawców, zostaną one przyznane według kolejności zgłoszeń.

  8. Podczas jarmarku letniego w przypadku wyczerpania miejsc w domkach, istnieje możliwość przyjazdu i wystawiania się z własnym namiotem. Możliwość taka dotyczy wyłącznie weekendów (piątek-niedziela), namioty muszą być w kolorze beżu / ecru, a o możliwości i miejscu postawienia namiotu decyduje Organizator. Dopuszcza się możliwość ustawienia namiotu o maksymalnych wymiarach 3m x 3m. Cena za możliwość wystawienia z własnym namiotem wynosi 100 zł brutto za każdy dzień i zawiera zryczałtowaną ? opłatę za prąd oraz opłatę targową (szczegółowy cennik stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).

  9. Wszystkie miejsca, w tym domki, wynajmowane są zgodnie z cennikiem stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Opłatę za miejsce wystawca jest zobowiązany uiścić przelewem na konto Centrum Kultury wskazane w cenniku do 5 dni roboczych przed pierwszym dniem udziału w jarmarku. W tytule przelewu należy wskazać: imię i nazwisko / nazwa firmy – okres wystawienia na JARMARKU. W wypadku stwierdzenia przez Organizatora zajmowania przez daną osobę/firmę miejsca/stoiska bez dokonania zgłoszenia i uregulowania należności osoba/firma zajmująca miejsce/stoisko będzie obciążana opłatą w wysokości trzykrotności opłaty cennikowej za każdy dzień.

  10. Organizator wystawia faktury zbiorcze dla każdego wystawcy za udział w jarmarku na koniec danego miesiąca. W przypadku chęci otrzymania faktury wcześniej, wystawca musi zgłosić taką prośbę przed przyjazdem na jarmark.

  11. W przypadku odwołania udziału w jarmarku przez Wystawcę na 3 dni robocze przed rozpoczęciem okresu na który wynajęte zostało stoisko/miejsce, organizator zwraca 50% opłaty uiszczonej za udział. W przypadku odwołania udziału na później niż 3 dni robocze przed rozpoczęciem okresu na który wynajęte zostało stoisko/miejsce, wystawca nie otrzyma zwrotu opłaty.

  12. Opłata za prąd  zarówno w domkach jak i namiotach jest wliczona w cenę wynajmu stoiska.

Klucze do domków będą udostępnione wystawcom dzień przed rozpoczęciem Jarmarku od godz. 8.00-15.00. w budynku Centrum Kultury. Za każdy klucz będzie pobierany depozyt w wysokości 10 zł., płatny z góry przy odbiorze klucza. Zwrot depozytu nastąpi w momencie zwrotu klucza.

Wystawca ma obowiązek zgłosić wcześniej swój wyjazd lub zabezpieczyć stoisko zamykając je na klucz i nie udostępniając go osobom trzecim.

  1. Karta zgłoszeń stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Kartę należy wypełnić w formie online – link do formularza znajduje się na stronach z informacjami o jarmarkach.

  2. Zgłoszeń należy dokonywać minimum na 7 dni przed przyjazdem na jarmark.

  3. Zgłoszenia telefoniczne przyjmowane są w godzinach:. 10:00 – 14:00 od poniedziałku do piątku pod nr telefonu 18 471 07 57

  4. Domki zostaną przypisane do wystawców w momencie zgłoszenia się liczby osób równej liczbie stanowisk. Informacje na temat numeru przypisanego stanowiska będą udostępniane przez koordynatora imprezy wyznaczonego przez Organizatora nie wcześniej niż na 3 dni przed przyjazdem wystawcy. Wystawcy będą informowani o lokalizacji również w dniu rozpoczęcia imprezy. W przypadku konfliktów spowodowanych miejscem stoiska, decydującą i ostateczną decyzję podejmuje Organizator.

  5. Po zakończeniu okresu najmu domek wystawienniczy należy bezwzględnie opuścić wraz z wszelkimi rzeczami najemcy. Niezastosowanie się do powyższego obowiązku będzie skutkowało obciążeniem najemcy opłatą za bezumowne korzystanie w wysokości 100% stawki dziennej za każdy dzień.

  6. Organizator udostępnia tylko i wyłącznie domki przeznaczone do zagospodarowania przez wystawców, natomiast całe wyposażenie (krzesła, stoliki, regały wystawowe, nagrzewnice itp. zapewniają sobie wystawcy we własnym zakresie).

  7. Na terenie Parku im. Romana Nitribitta obowiązuje całkowity zakaz ruchu samochodowego! W celu zaopatrzenia stoiska, wystawca powinien używać wózka lub innego urządzenia, za pomocą którego przetransportuje produkty. Wystawcy mogą korzystać z parkingów wokół parku, tj. przy ul. Piłsudskiego, Cichej i Kościelnej, ewentualnie w innej lokalizacji. Udział w jarmarku nie zwalnia z opłaty parkingowej. Wjazd samochodem na teren Parku samochodem, będzie skutkował zawiadomieniem/zgłoszeniem przez Organizatora do Straży Miejskiej, co może spowodować ukaranie mandatami karnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  8. Podczas Jarmarku wystawcy mogą korzystać z toalet w Kinie Cyfrowym 3D Jaworzyna II.

  9. Wystawcy mają obowiązek dbania o czystość i pozytywny wizerunek swoich stoisk. W przypadku dopuszczenia się zaśmiecania terenu parku, w stosunku do osoby odpowiedzialnej będzie skutkował zawiadomieniem/zgłoszeniem przez Organizatora do Straży Miejskiej, co może spowodować ukaranie mandatami karnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, a odpowiedzialny najemca stoiska zostanie skreślony z listy wystawców. Po każdym dniu, wystawca jest zobowiązany o zabrania własnych i pozostawionych w pobliżu jego stoiska śmieci z terenu Parku, bądź pozostawić śmieci obok jednego ze śmietników, wyłącznie w specjalnym niebieskim worku zakupionym w Urzędzie Miejskim.

  10. Za wyrządzone na terenie Parku szkody, wystawcy odpowiadają materialnie.

  11. Osoby pracujące przy dostawie i sprzedaży żywności na jarmarkach, mają obowiązek:

    1. Okazać odpowiednie zezwolenia.

    2. Stosować rękawiczki jednorazowe w sposób higieniczny, mając na względzie że stosowane środki ochrony indywidualnej mogą być nośnikiem groźnych drobnoustrojów, niedopuszczalne jest wydawanie produktów żywnościowych i napojów tą samą ręką którą przyjmowane są płatności– np. dotykanie mięsa w rękawiczce jednorazowego użytku, którą następnie pobieramy pieniądze a potem nakładamy na wagę wędlinę powoduje, że bakterie występujące na mięsie i na pieniądzach zostaną przeniesione na wędlinę, podobnie jak w przypadku nieumytych rąk.

    3. Zintensyfikować procesy mycia i dezynfekcji – lad, używanego sprzętu, uchwytów, terminali płatniczych etc., w sposób zapewniający sterylność

    4. Ograniczać w miarę możliwości ekspozycję żywności nieopakowanej przeznaczonej do bezpośredniego spożycia tj. pieczywa, ciast np. przez przykrycie folią opakowań, przestawienie tych produktów w miejsce oddalone od konsumenta, tak aby nie leżała ona obok miejsca podawania produktów.

    5. Zaleca się ograniczanie możliwości samoobsługowego zakupu wyrobów piekarniczych, cukierniczych pieczywa – wskazane jest podawanie i pakowanie przez sprzedającego produktów przeznaczonych do bezpośredniego spożycia tj.np. pieczywo, wyroby cukiernicze, bułki, tak aby ograniczyć kontakt klienta z żywnością wyłącznie do kupowanej przez tegoż klienta.

    6. W przypadku nieprzestrzegania tych zasad należy zwracać uwagę współpracownikowi i klientowi.

  12. Produkty spożywcze muszą być identyfikowalne, mieć określony termin przydatności do spożycia/datę minimalnej trwałości. Nie wolno handlować żywnością niewiadomego pochodzenia, z nielegalnych źródeł (poza wysokim ryzykiem dotyczącym potencjalnych negatywnych skutków zdrowotnych dla konsumenta istotne jest również ryzyko rozprzestrzeniania się ASF, chorób pasożytniczych i innych poważnych chorób poprzez obrót nielegalną dziczyzną i produktami wieprzowymi).

  13. Regulamin obowiązuje wszystkich wystawców oraz uczestników biorących udział w Jarmarku Regionalnym.

  14. Osoby nie przestrzegające regulaminu lub rażąco naruszające regulamin zostaną poproszone o bezzwłoczne opuszczenie imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.

  15. Regulamin Jarmarku jest również dostępny na internetowej stronie Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju (www.ckkrynica.pl)

  16. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu, poprzez jego ogłoszenie i opublikowanie na stronie Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju (www.ckkrynica.pl). po wcześniejszym powiadomieniu Wystawców.





Krynica-Zdrój, 22 Maja 2024 r.


Załącznik nr 1 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2024

  

CENNIK WYNAJMU STOISK*

KATEGORIA wg ASORTYMENTU

OPŁATA

DZIENNA:

PONIEDZIAŁEK - NIEDZIELA

(BRUTTO/1 DZIEŃ)

OPŁATA TYGODNIOWA

(BRUTTO/7 DNI)

OPŁATA

MIESIĘCZNA

(BRUTTO/1 MIESIĄC -  niezależnie od ilości dni otwarcia stoiska)

Koła Gospodyń Wiejskich z Gminy Krynica-Zdrój

0,00

0,00

0,00

Rękodzieło

(malarstwo na szkle, rzeźba, wyroby z drewna i wikliny, kowalstwo, malarstwo, ubrania, koce/skóry, biżuteria, tkactwo, pisanki, świece, mydła, zabawki, maskotki, drobne ozdoby filcowe, kosmetyki naturalne, witraże, ceramika)

100,00

700,00

3.000,00/3.100

(-30%)

Stoiska komercyjne i spożywcze

(przedstawiciele sklepów, wytwórni, przedsiębiorstw; producenci inni niż KGW (miody, wędliny, sery, proziaki, chleby, zioła)

140,00

980,00

4.200,00/4.340

(-30%)

OPŁATY DODATKOWE
Opłata targowa Wliczona w cenę stoiska
Namiot - dostawka 100 zł/1 dzień

* - INFORMACJE DODATKOWE:

  1. Opłaty dotyczą wynajmu drewnianych domków wskazanych w Regulaminie dla wystawców. 

  2. W przypadku artykułów, które nie zostały wymienione w cenniku decyzję w sprawie opłat podejmuje Organizator.

  3. Opłaty za stoisko należy uiścić przelewem do 5 dni roboczych przed przyjazdem na jarmark na konto Centrum Kultury – Bank Spółdzielczy Ziem Górskich KARPATIA:
    59 8802 0002 2001 0006 7683 0002 (w tytule podając: "imię i nazwisko/ nazwa firmy – termin uczestnictwa w jarmarku")


Załącznik nr 2 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2024:

KARTA ZGŁOSZENIA - online

Karta Zgłoszenia - druk


Załącznik nr 3 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKÓW RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2024:

Whatsapp-image-2022-11-21-at-10.

/foto: PPHU Trak-Trans/

Nasi partnerzy

Logo-Małopolska-V-RGB (2)3 sokol_logo kryniczanka_logo_2018_CMYK.PDF - Adobe Reader 2019-11-12 093453LOGO FILHARMONIA

slotwiny-logoLogoPCK (1)1

2